Brokeři

Brokeři obchodují na účet klienta. Spojují také nabídkové a poptávkové příkazy. Brokeři nenesou žádné riziko, které je spojené se změnami cen. Zdrojem příjmu jsou pak provize za uskutečněné obchody.

Reklama:

Co je to broker?

Broker je profesionál, který působí jako prostředník mezi kupujícím a prodávajícím, a to obvykle za poplatek nebo provizi. Typickými zákazníky brokerů jsou jednotlivci, někdy také velké podniky, korporace a vlády. Brokerové působí v různých oblastech, například v realitách, pojišťovnictví, obchodu s cennými papíry a dalších. Investopedia

Druhy brokerů

Existují tři hlavní typy brokerů:

  1. Full Service Broker: Jedná se o komplexní finanční plánovače, kteří nabízejí celou řadu služeb mimo jiné finanční poradenství, analýzy, výzkum a návrhy investičních strategií.
  2. Discount Broker: Discount brokeré nabízejí méně služeb než full service brokeré, ale za nižší poplatek. Poskytují platformu pro nákup a prodej cenných papírů, avšak často nedávají investiční doporučení.
  3. Online Broker: Online broker je internetové platforma, kde investoři mohou nakupovat a prodávat různé druhy aktiv.

Výhody a nevýhody brokerství

V případě výhod, brokerství umožňuje investorům přístup na trhy, kde by sami neměli příležitost obchodovat. Získávají také odborné poradenství a snadný přístup k informacím a trendům na trhu. Na druhou stranu, hlavní nevýhodou brokerství mohou být vysoké provize a poplatky, a také potenciální střetů zájmů.

Regulace brokerství

Brokerství je silně regulované odvětví. Organizací, která v USA dohlíží na regulaci brokerství, je Finanční průmyslová regulační autorita (FINRA). V Evropě má na starosti regulaci brokerství Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (ESMA). ESMA

Závěr

Obchodování s použitím brokerů může být hledáno jako důležitá součást moderního finančního systému. Ať už se jedná o obchod s cennými papíry, nemovitostmi nebo pojištěním, brokerství hraje klíčovou roli při umožňování plynulého a efektivního fungování těchto trhů. MarketWatch

Zanechte komentář

*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.