Kupóny

Pro uplatnění práva na výnos z akcie, zatímního listu, dluhopisu nebo podílového listu lze vydávat kupóny jako cenné papíry na doručitele. Většinou se vyplácejí ročně či pololetně.

Reklama:

Co jsou kupóny?

Kupóny jsou nástroje používané k získání slevy nebo cashbacku při nákupu produktu. Běžně je vydávají výrobci nebo prodejci jako strategii pro zvýšení prodeje. Kupóny mohou být distribuovány prostřednictvím novin, magazínů, sociálních médií, e-mailů, SMS a podobně. V Investopedia je kupón definovaný jako „dokument, který má peněžní hodnotu a může být použit pouze pro určité účely“.

Drhy kupónů

Kupóny lze klasifikovat na základě své povahy a způsobu distribuce. Pro srozumitelnost jsou zde tři hlavní typy kupónů:

  • Fyzické kupóny: Jsou to tištěné kupóny, které zákazníci musí předložit v kamenných prodejnách.
  • Digitální kupóny: Tyto kupóny jsou k dispozici online ve formě kódů, které zákazníci mohou uplatnit na e-commerce webech.
  • Mobilní kupóny: Jsou to kupóny dostupné prostřednictvím mobilních aplikací, které mohou zákazníci uplatnit přímo na svých chytrých telefonech.

Využití kupónů

Kupóny jsou efektivním marketingovým nástrojem pro podniky. Pomáhají přilákat nové zákazníky, udržet stávající zákazníky a zvýšit prodej. Podle studie provedené Euromonitor International kupóny považuje 35% světových spotřebitelů za důležitý faktor ovlivňující jejich nákupní rozhodnutí.

Nevýhody kupónů

Ačkoliv kupóny mohou přinést mnoho výhod, existují také některé nevýhody. Kupóny mohou vést k nízkým profitovým maržím a náklady na tisk a distribuci fyzických kupónů mohou být vysoké. Kupóny také mohou vést k očekávání nízkých cen ze strany zákazníků, což může ovlivnit prodej, když nejsou k dispozici žádné kupóny. Detailní přehled nevýhod najdete na stránce věnované této problematice.

Závěr

Kupóny jsou výkonným nástrojem marketingové komunikace, který pomáhá zvyšovat prodeje a zákaznickou loajalitu. Stejně jako jakýkoli jiný obchodní nástroj, je však důležité používat kupóny správně a efektivně, aby se maximalizoval jejich potenciál a minimalizovaly jakékoli možné negativní dopady.

Zanechte komentář

*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.